Αν βλέπεις μόνο το δέντρο, χάνεις το δάσος.
Μα αν βλέπεις μόνο το δάσος, χάνεις το δέντρο.
Αν σκέφτεσαι μόνο το μέλλον, χάνεις τη στιγμή
Μα αν μόνο ζεις τη στιγμή, χάνεις το μέλλον.
Όταν τα μάτια συνηθίζουν να βλέπουν κοντά, αδρανεί η μακρινή όραση, και αντίστροφα.
Το ίδιο και ο νους, κι αυτός συνηθίζει. Και αδρανεί σε σχέση μ' αυτά με τα οποία δεν ασχολείται.
Αυτό είναι ένα σύμπαν συνήθειας.
Η συνήθεια οδηγεί σε προσκόλληση, και κάθε προσκόλληση συνεπάγεται απώλειες - απώλειες σε όραση, σκέψη, κατανόηση, αισθήματα, ζωή.
"Σε βαθύ σκοτάδι πέφτουν εκείνοι που αφιερώνονται μόνο στο μη εκδηλωμένο (αόρατο πνευματικό κόσμο), και σε πιο βαθύ σκοτάδι ακόμη εκείνοι που αφιερώνονται στο εκδηλωμένο και μόνο (φυσικό κόσμο).
Από τη λατρεία του εκδηλωμένου πετυχαίνουμε ένα πράγμα, από τη λατρεία του ανεκδήλωτου πετυχαίνουμε κάτι άλλο" - Isha Upanishad
Αν μιλάς μόνο χωρίς να ακούς ή αν ακούς μόνο χωρίς να μιλάς,
αν σκέφτεσαι μόνο, χωρίς να ενεργείς
ή αν ενεργείς χωρίς να σκέφτεσαι,
αν το μυαλό δε μάθεις να σωπαίνει πότε πότε
τότε έχεις προσκολληθεί σε μία πλευρά.
Το μακριά και το κοντά,
το πριν και το μετά,
το πάνω και το κάτω,
το μέσα και το έξω
έχουν τη σημασία τους
και μένοντας στη μία πλευρά
χάνουμε την άλλη.
Ο Νόμος της Αδράνειας μάς λέει πως ένα σώμα διατηρεί την ίδια κινητική κατάσταση στην οποία βρίσκεται, αν δεν επιδράσει επάνω του μια εξωτερική δύναμη.
Η συνήθεια είναι όπως η αδράνεια. Η εξωτερική δύναμη που θα την αλλάξει είμαστε εμείς οι ίδιοι.
Γι' αυτό δεν πρέπει να ξεχνάμε να κάνουμε στάσεις πότε πότε.
Στάση από τη δράση ή την αδράνεια,
στάση από τη σκέψη ή τη μη σκέψη,
στάση από το υλικό ή το πνευματικό,
το φυσικό ή το μεταφυσικό.
Όσο και αν ο ενθουσιασμός μας για ένα καινούριο δέντρο δε μας αφήνει να ξεκολλήσουμε το βλέμμα μας από πάνω του, μια ματιά στο δάσος θα μας τροφοδοτήσει με νέα έμπνευση, ενώ η προσκόλληση θα εξαντλήσει τελικά την ενέργειά μας.
Και όσο ατενίζουμε το δάσος, δεν πρέπει να ξεχνάμε να περιεργαζόμαστε τα δέντρα, τα λουλούδια, τις πεταλούδες.
Η μια πλευρά ή η άλλη μόνο είναι σκοτάδι.
Και οι δυο μαζί είναι Φως
ή, όπως έλεγαν οι αρχαίοι, "Μέτρον άριστον".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου